4p.hu

Gyakorlati példa a 4P elméletének használatára
Marketing menedzsment: a 4P mix
A marketing mix lényege
Stratégia, stratégiai tervezés
4p meghatározás



Gyakorlati példa a 4P elméletének használatára

A marketing legalapvetőbb elméletének a marketing-mix elemeit sorra vevő 4P elméletének gyakorlati alkalmazására mutatunk a következőkben példát.

A marketing-mix elemeinek pontosabb megértéséhez nézzünk egy példát arra, hogy mely eszközök hogyan járulhatnak hozzá a marketing célok megvalósításához. Termékünk, amelyet értékesíteni kívánunk, legyen például egy sampon.
"Első P": A termék alapanyagait, hatóanyagait kell először is áttekintenünk. Meg kell határoznunk a termékünk sajátosságát, azaz hogy mely tulajdonsága az, amelyet a reklámtevékenység során kiemelhetünk. Tegyük fel, hogy kifejlesztettünk egy speciális hatóanyagot, és ezt hangsúlyozzuk, a többiről pedig annyit árulunk el, hogy természetes anyagokból készültek.
Fontos továbbá a termékünk csomagolása is, hiszen ez is befolyásolhatja az értékesítést, ezért találunk kell valamilyen frappáns formát vagy technikát a csomagolásra. Végül egy a hajhullámokra emlékeztető dobozt választunk.
Természetesen a sampon sem feltétlenül egy féle terméket jelent, hiszen az évek során kifejleszthetünk samponunkból egy termékskálát, mely a legkülönbözőbb hajtípusokra vagy a különböző korosztályok számára, esetleg a használat eltérő gyakoriságára más-más terméket kínál. Napjainkban nem figyelmen kívül hagyható szempont az sem, hogy a termelési eljárás és maga a termék mennyire környezetbarát, így erre is ügyelnünk kell.
"Második P": El kell döntenünk először is, hogy mit akarunk kifejezni az árral. Meg kell határoznunk a számunkra releváns minőségi szintet, valamint azt a fogyasztói szegmenst, akiket potenciális vásárlóinknak tekintünk, és az árat ehhez igazítva tudjuk meghatározni. Természetesen költségeinket nem hagyhatjuk ilyenkor figyelmen kívül az árképzés során, ezért választásunk csak a nyereséget biztosító ársáv korlátain belül értelmezendő. Döntésünk értelmében egy a közép és a luxus kategória között lévő minőségi szintet jelültünk ki termékünk számára, amelyhez a fogyasztók többsége számára elérhető ár kapcsolódik, de ez az ár még sem annyira alacsony, hogy termékünk átlagos színvonalúnak legyen tekinthető.
"Harmadik P": A piaci szegmens és az ár meghatározása után az értékesítési út kiválasztásánál már kisebb a mozgásterünk, hiszen az értékesítési csatornákhoz különböző költségek is társíthatók, valamint a kiválasztott fogyasztói réteg is csak meghatározott módokon érhető el. Termékünk esetében az ügynökökön keresztül történő értékesítést túlságosan költségesnek ítéljük meg, viszont a márkának tulajdonított értéket ronthatja, ha mindenhol kapható, ezért néhány kiválasztott üzletlánccal szerződve biztosítjuk a termék megjelenését a piacon.
"Negyedik P": A legfontosabb promóciós feladat talán az üzenet meghatározása. Termékünk esetében két dolgot állítanánk az üzenetek középpontjába: egyrészt a szép haj örömét, másrészt, hogy a szép haj ennyit (pénzt) megér.


Forrás: www.sulinet.hu

Vissza az előző oldalra | Az oldal tetejére

szakmai találatok

Magyar Marketing Szövetség
Marketinginfo
Marketing.lap.hu
Marketingről általában

Csapatépítő tréning

hirdetés

Factory
Az Ön által most látogatott oldal tartalmilag jelentősen továbbfejleszthető. Amennyiben
Önnek erre együttműködési javaslata van, kérjünk keressen meg bennünket ide kattintva!
2014-es szállásajánlatok a SzállásPort fényképes szállásajánlóban

Olcsó toner | Panel lakás felújítása | Esélyek háza| Kattintson | Angol nyelvtanulás | Szállás | Céges tréning | Masszázs | Fotózás | Larnaka | Ázsia Center

Kommunikáció | Eko - gazdaság | Non-profit | Marketing | Orvoslista | Retro | Olcsó festékkazetta | Car hire in Miami | Koncepció | ETA | Adományozás | Online marketing
Tenzid | Szabadidő Portál | Autóbérlés | Kereskedelmi portál | Pujcovna | Mutató Webkatalógus | Kognitív | Vitorláshajók | Szakmai oldalak | Ügyvédlista

Carrental Dublin | Szállásfoglalás | Csapatépítő tréningek | Hvar sziget | Céges tréningek | Inchirieri auto | Autókölcsönzés külföldön | Céges Csapatépítés | Agóra Alapítvány